Logistiek dienstverlener Nabuurs neemt horecalogistiek over van Swinkels Family Brewers

Gepubliceerd: 05 oktober 2022
Bijgewerkt: 28 november 2023

Inhoudsopgave

Twee kenmerkende Brabantse familiebedrijven hebben de handen ineen geslagen om de Nederlandse horeca nog beter te bedienen. Logistiek dienstverlener Nabuurs neemt namelijk de horecalogistiek over van Swinkels Family Brewers. Swinkels Family Brewers is de bekende familiebrouwer uit Lieshout en voert onder andere de merken Bavaria, Cornet, Rodenbach en La Trappe.


Logistiek dienstverlener Nabuurs neemt horecalogistiek over van Swinkels Family Brewers


Nabuurs behoort tot de top 28 logistieke dienstverleners in Nederland en heeft haar hoofdkantoor in Haps. Nabuurs neemt een deel van de logistieke horeca-activiteiten over van Swinkels Family Brewers, een activiteit die het graag overlaat aan een specialist.


Thijs de Kort, directeur horeca Nederland Swinkels Family Brewers: “We waren op zoek naar een toekomstbestendige partner. De complexiteit van de logistieke operatie neemt steeds verder toe. Dit komt onder andere doordat ons aanbod aan bieren groeit en daardoor in sommige gevallen ook de diversiteit in bestellingen. Daarnaast spelen de veranderingen op het gebied van stedelijke ontwikkeling en milieuwetgeving een steeds grotere rol. Dat maakt het voor ons steeds uitdagender om de juiste service te kunnen bieden aan onze klanten. Nabuurs is onze ogen een toekomstbestendige partner die ons in deze aspecten kan ontzorgen. Zij zijn een familiebedrijf met dezelfde normen en waarden en zetten stappen in hun duurzaamheidsaanpak.”


Forse inzet op ‘last mile logistiek’


De overname behelst de werkzaamheden vanuit twee vestigingen: Lieshout en De Meern. Daarmee besteedt Swinkels de fijnmazige distributie uit aan Nabuurs. Voor Nabuurs is het een volgende stap in de verdere uitbreiding en professionalisering van de activiteiten die gericht zijn op de ‘last mile logistiek’. Nabuurs is er van overtuigd dat gecombineerd en CO2 neutraal leveren de toekomst is. Dit geldt sowieso voor alle binnensteden om de leefbaarheid te verbeteren. Een belangrijke en noodzakelijke ontwikkeling omdat regels steeds strenger worden in Nederlandse steden en gebieden, op weg naar een CO2-vrije binnenstad.


Combineren is de toekomst


Ook in dat kader is minder vervoer een trend, waardoor combineren steeds vaker voorkomt. Zo belevert Nabuurs de Nederlandse horeca nu al in opdracht van bijna alle grote bierbrouwers. Met volledig behoud van individuele afspraken tussen brouwer en ondernemer. Een werkwijze die alle partijen ten goede komt. Minder vervoer, beter voor het milieu, efficiënter voor de brouwer en ook veel praktischer voor de ondernemer.




Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marketing Manager van Nabuurs, Luuc Homburg. L.homburg@nabuurs.nl / Tel +31 6 15 88 06 77.


Gerelateerde artikelen

17 april 2024

Welke vorm van warehousing kies jij?

Lees meer
14 maart 2024

Maatwerk in logistieke dienstverlening: hoe en waarom?

Lees meer
29 februari 2024

De 4 belangrijkste FMCG-trends in 2024

Lees meer